Regulamin Królestwa Thandor
Każdy obywatel Królestwa Thandor'u jest zobowiązany przeczytać i przestrzegać regulaminu. Jego nieznajomość nie zwalnia z jego przestrzegania.
Ogólne informacje
1. Królestwo Thandor jest serwerem RP/Adventure. Opiera się on na odgrywaniu roli w średniowiecznym świecie.
2. Do naszego Królestwa może dołączyć każdy, kto napisze podanie, które zostanie zaakceptowane.
3. W Królestwie wymagana jest mowa RP. Należy więc wypowiadać się klimatycznie, np. "Dzielny drwalu, drewno zanieś do magazynu na wschodzie". Do normalnych rozmów, w których dozwolone jest np. "siema", "elo", stworzony jest oddzielny chat. Wypowiedzi tego typu nie są dozwolone na chacie RP, na początku są karane słownym ostrzeżeniem, następnie kickiem, jeśli to nie poskutkuje, banem.
4. Pod żadnym pozorem nie obrażamy innych graczy, nie umieszczamy treści rasistowskich, faszystowskich oraz pornograficznych.
Nacje
1. W Królestwie istnieją cztery nacje: Char, Yerdyn, Iyash i Quehati. Każda z nich jest całkiem odmienna, opisy nacji znajdziesz tutaj:
Char - pustynia
Wielkie piaskowe pustkowia są świetną ochroną dla wioski. Ludzie nieprzystosowani do pustynnego klimatu nie potrafią sobie poradzić na tej jałowej pustyni. Piasek to również ich broń i zabezpieczenie. Potrafią oni bowiem robić z nich mury utwardzane nieznaną substancją i pułapki, które świetnie sprawują się do zasadzek i porwań. Niektórzy powiadają, jakoby niektórzy z tych pustynnych lisów posiadli mistyczną moc kontroli piasku...Yerdyn - śnieg
Wielu ludzi nie docenia tej małej wioski. Ulokowana na środku wielkiego lodowca jest skrywana przez tumany śniegu. Ludzie Śniegu są świetnie dostosowani do życia w tych ekstremalnych temperaturach. Ich śnieżne norki są wytrzymalsze od zwykłych domów. Jednak unikają oni ognia. To ich najsłabszy punkt i chyba jedyny. Żyjąc pośród śniegów zdobyli wiele umiejętności zarówno łowieckich jak i wojowniczych...Iyash - las
Wioska skryta między pniami drzew jest siedzibą najlepszych myśliwych i leśniczych z całego królestwa. Szkolą się tutaj również najznamienitsi rzemieślniczy z całego kraju. Teren daje im doskonałą pozycję do obrony i zastawiania zasadzek. W tych właśnie lasach czają się najwięksi bandyci. Leśny Lud ma najznamienitszych łuczników i łowców oraz zwiadowców. Ich siec wywiadów obejmuje prawie całe królestwo...Quehati - podziemia
Ludzie, którzy nie ufają powierzchni skryli się w jaskiniach i zbudowali tam swoje miejsce. Siec korytarzy łączy liczne kopalnie i domy. Mają oni doskonałą pozycję do robienia podkopów i przetrzymywania więźniów. Tu właśnie znajduje się największe więzienie w królestwie, gdzie swoje oddziały mają wszyscy władcy. Ludzie-Krety jednak strasznie nie lubią słońca. Unikają go jak wroga. Jednak nocą wychodzą na powierzchnię by zaskoczyć uciekających do wioski podróżników i kupców. Niektórzy mówią że ponoć Ludzie-Krety umieją kontrolować potwory... 2. Każdy nowy obywatel w swoim podaniu ma obowiązek napisać, do jakiej nacji chce należeć. Można także nie należeć do żadnej nacji i być bandytą/wędrowcem.
3. Każda nacja posiada stolicę oraz osady tworzone przez graczy. Można zamieszkać zarówno w stolicy, jak i w osadzie. Należy jednak pamiętać, iż mieszkanie w stolicy jest o wiele droższe.
4. Nacji nie da się całkowicie zniszczyć, jednakże można opanować stolicę. Jednakże, aby wejście było możliwe, trzeba zniszczyć bramę za pomocą TNT.
Hierarchia społeczeństwa
1. W Królestwie Thandor występują następujące stopnie społeczne, począwszy od najmniejszego do największego:
Niewolnik- nie ma żadnych praw i należy do jednego z graczy. Gracz staje się niewolnikiem za przewinienia. Niewolnik musi wykonywać rozkazy swojego pana.
Chłop- chłopem zostaje każdy nowy gracz na serwerze. Może mieszkać jedynie w osadach. Nie może należeć do żadnej z gildii. Ma obowiązek płacić 20 denarów dziennie+podatek za swój dom.
Mieszczanin- aby zostać mieszczaninem, należy wpłacić 3000 swojej waluty. Może należeć do gildii i posiadać swoje budowle specjalne. Może mieszkać zarówno w osadzie, jak i w stolicy. Ma obowiązek płacić 25 denarów dziennie+podatek za dom.
Szlachta- aby zostać szlachciem, należy wpłacić 15000 swojej waluty oraz mieć rekomendację dwóch innych szlachciców z naszej nacji. Może zakładać osady. Ma prawo posiadać miejsce na targu nawet, gdy nie należy do gildii kupców. Zajmuje się prawem w swojej nacji. Płaci mniejsze podatki. Może organizować krucjaty.
Magnat- aby zostać magnatem, należy wpłacić dotację na serwer. Magnat nie płaci żadnych podatków. Dostaje od króla 100 denarów dziennie. Organizuje on wyprawy zbrojeniowe. Może wybudować warownię otoczoną murami, będącą siedzibą swojej rady szlacheckiej.
Król- przywódca nacji. Zostać nim można, wyrażając swoje chęci podparte odpowiednimi argumentami i posiadając uznanie mieszkańców. Jeżeli jednak 70% poddanych będzie przeciw aktualnemu królowi, może on zostać obalony.
Prawo, obowiązki oraz kary
1. Każdy ma prawo posiadać bezpieczne miejsce zamieszkania, posiadającym: skrzynię, łóżko oraz źródło światła.
2. Każdy ma prawo, a nawet obowiązek, zgłosić przestępstwo bezpośrednio w grze, prywatnie do króla/szlachty lub w sądzie na forum.
3. Nad sądem władzę sprawuje przywódca nacji oraz szlachta.
4. Nie ma dowodów, nie ma czyjejś winy.
5. Zabrania się zabijania innych oraz kradzieży.
6. Za przewinienia przewidziane są następujące kary:
Grzywna- od 50 do 10000 pieniędzy.
Wtrącenie do lochu- zajmuje się tym odpowiednia gildia, szlachta bądź król. Pobyt w lochu trwa od jednego dnia do tygodnia.
Wydalenie z królestwa- dożywotnie wydalenie z Thandor'u.
7. Każdy ma obowiązek płacić odpowiednie podatki. Niezapłacenie podatku w ciągu trzech dni jest karane wtrąceniem do lochu.
Handel
1. Handlować mogą tylko kupcy , osoby z gildii kupców mogą zakładać sklepy w innych miasta.
2. Kupiec może być niezależny , bądź może być pośrednikiem w sprzedaży.
3. Dozwolony jest handel zarówno na targu, jak i bezpośrednio w każdym innym miejscu.
4.Kara za sprzedawanie na czarnym rynku (nie byciem kupcem i sprzedawanie) wynosi 4500 jednostek monetarnych.
5.Sprzedawać pożywienie można tylko i wyłącznie w karczmach.
Budowa i mapa
1. Każda nacja ma swój charakterystyczny styl budowy.
2. Budowaniem zazwyczaj zajmuje się przeznaczona do tego gildia.
3. Należy budować estetycznie i zgodnie ze stylem swojej nacji.
Gildie
1. Każda nacja posiada cztery odmienne gildie, jednakże jedna z nich jest wspólna: Budowniczowie.
2. Gildia posiada swojego przywódcę, zastępcę oraz członków.
3. Prawo gildii ustala jej przywódca, administracja się w to nie miesza.
4. Przywódca może dowolny sposób zarządzać gildią, zastępca doradza przywódcy w podejmowaniu decyzji.
5. Każda gildia posiada swoją budowlę specjalną, która jest dokładniej opisana w dziale gildii.
6. Do gildii mogą dołączać obywatele z przynajmniej mieszczaninem.
Masowe wydarzenia oraz battlegroundy
1. W królestwie co jakiś czas odbywają się masowe wydarzenia z udziałem wszystkich nacji, a więc i graczy.
2. Wydarzenia odbywające się tylko w jednej nacji zarządza jej król, nie administratorzy.
3. Battlegroundy to forma eventu, informacje o nich znajdziesz pod tym linkiem:
https://thandor.forumpl.net/t14-battlegroundy-ogolne-informacje4. Oprócz battlegroundów, w Królestwie będą odbywać się także inne rodzaje eventów.
5. Każdy ma prawo uczestniczyć w wydarzeniach, chyba że król nacji/administrator/moderator zarządzi inaczej.
Bandyci
1. Gracz może nie należeć do żadnej nacji i być bandytą.
2. Celem bandytów jest mordowanie mieszkańców i napaście na osady. Za wykonywanie swoich zadań otrzymują wynagrodzenie. Bandyci mieszkają w niewielkich obozach w grupach od trzech do sześciu.
Masz jakieś propozycje co do regulaminu? Śmiało pisz!