| Ewolucja osad i takie tam :D | |
|
+7Salatko Molom WodzuPL MarekZet NeraVo jiyam Kanels 11 posters |
Chcecie Ewolucji? | Tak! | | 96% | [ 24 ] | Nie! | | 4% | [ 1 ] |
| Wszystkich Głosów : 25 | | Poll closed |
|
Autor | Wiadomość |
---|
Kanels
Liczba postów : 35 Join date : 24/11/2011 Age : 29 Skąd : Szczecinek
| Temat: Ewolucja osad i takie tam :D Pią Lis 25, 2011 2:05 pm | |
| Chodzi mi o to by osady rozwijały się z czasem. Osada zdobyła umowną produktywność i ludność to awansuje na gród, oczywiście to jest większe, większy podatek od ziemi, gród oczywiście posiada już coś na wzór prostej warowni, ale z drewna. Jeżeli kolejną poprzeczkę się przekroczy to gród zostaje Zamkiem. Czyli dookoła osada i po środku taki Zamek, warownia, twierdza czy co tam chcecie, oczywiście z lepszego materiału niż drewno. Kolejny poziom to Miasto, dobre mury i takie tam. Osada - Kilka chat i kiepska palisada. Gród - Rozwinięcie osady, lepsza palisada i przybudówka w postaci warowni z kiepskiego materiału, więcej ludzi i ziemi do rozbudowy. Bojówka składająca się z kilku strażników. Zamek - Większy gród, ładny zamek, przebudowana warownia już z dobrych materiałów. Dookoła już mini miasteczko otoczone nadal palisadą, więcej ziemi do rozbudowy i więcej pachołków do pracy. Jakiś dość rozwinięty oddział. Miasto - Takie duże z fajnym murem, dużym zamkiem. Posiada targ i inne takie fikuśne śmieszne rzeczy. Własna armia. By dodało dużo klimatu, zakładanie osady miało by więcej sensu i królowie by widzieli duże zyski. Nie musieli by zakładać tysiąca nowych osad by pomieścić wszystkich jak serwer się rozwinie. Sołtysi mogli by awansować wraz z swoją ziemią, tak by można było pozyskiwać dobrych panów, król by wiedział że jego człowiek umie się zająć własną ziemią i zwiększać jej produktywność. Oczywiście nie musicie się kierować moimi nazwami i pomysłami w jakim kierunku ma się rozwijać, miło by było zobaczyć wasze propozycje ewolucji... oczywiście jak się zgodzicie Więc... co o tym myślicie pytążki i pytorożce?
Ostatnio zmieniony przez Kanels dnia Pią Lis 25, 2011 2:11 pm, w całości zmieniany 1 raz | |
|
| |
jiyam
Liczba postów : 218 Join date : 13/11/2011 Age : 29
| Temat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D Pią Lis 25, 2011 2:07 pm | |
| W sumie rozwój to nie jest głupi pomysł, z czasem z pewnością osady będą rozwijane (przynajmniej w Yerdyn ) | |
|
| |
NeraVo
Liczba postów : 445 Join date : 21/11/2011 Age : 27 Skąd : Małopolska
| Temat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D Pią Lis 25, 2011 2:09 pm | |
| Jeżeli możesz, dodaj ankietę. Jestem na TAK! Świetny pomysł, gdyby tak było to ja bym na pewno założył własną osadę, a normalnie (tak jak jest teraz), to nie ma dla mnie sensu zakładanie osad. Proszę, aby pomysł został dodany do gry. ;> | |
|
| |
MarekZet
Liczba postów : 1329 Join date : 12/11/2011 Age : 25 Skąd : Kętrzyn
| Temat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D Pią Lis 25, 2011 2:09 pm | |
| W 100% jestem za. W sumie, taki pomysł mieliśmy w głowach, ale nie mieliśmy zamiaru z tym nic robić. No, ale to chyba się zmieni. | |
|
| |
WodzuPL
Liczba postów : 418 Join date : 12/11/2011 Age : 27 Skąd : Sopot
| Temat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D Pią Lis 25, 2011 2:11 pm | |
| Ewolucja ok ,ale max do zamku. 1. Miasta są ograniczone. 2. Max 10 os. | |
|
| |
Kanels
Liczba postów : 35 Join date : 24/11/2011 Age : 29 Skąd : Szczecinek
| Temat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D Pią Lis 25, 2011 2:17 pm | |
| Heh, według mnie to ograniczanie możliwości rozwoju trochę przeczy z realizmem, czyli z RP. Poza tym ile czasu minie zanim osada zostanie miastem, jeżeli dobrze myślę to dobre kilka miesięcy. Trzeba zdobyć ludzi, rozbudowywać, zwiększać produktywność i nie dać się zniszczyć, to duże wymagania i zajęcie na kilka miesięcy | |
|
| |
WodzuPL
Liczba postów : 418 Join date : 12/11/2011 Age : 27 Skąd : Sopot
| Temat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D Pią Lis 25, 2011 2:20 pm | |
| Nie , nie przeczy . Czy znasz kogoś kto zbudował miasto-państwo (z szlachty)? Jeżeli chcecie ewolucji - to może być jednak do zamku max. Nie zdejmiemy tego limitu , ani nie zdejmiemy limitu z max osób. | |
|
| |
Molom
Liczba postów : 484 Join date : 13/11/2011 Skąd : Warszawa
| Temat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D Pią Lis 25, 2011 2:23 pm | |
| Jestem za, ale tak jak powiedział Wodzu, z limitem. | |
|
| |
Salatko
Liczba postów : 280 Join date : 20/11/2011 Age : 27 Skąd : Brzeg/ woj. Opolskie
| Temat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D Pią Lis 25, 2011 2:29 pm | |
| Też jestem za, i też myślę, że limit to dobra sprawa bo co, po kilku miesiącach jakaś nacja będzie miał 5 miast?? To by nie miało sensu | |
|
| |
Kanels
Liczba postów : 35 Join date : 24/11/2011 Age : 29 Skąd : Szczecinek
| Temat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D Pią Lis 25, 2011 2:32 pm | |
| Heh, no dobra, ale jest kilka miast gdzie był najpierw zameczek | |
|
| |
kordian998
Liczba postów : 12 Join date : 25/11/2011
| Temat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D Pią Lis 25, 2011 2:40 pm | |
| Szczerze mówiąc może nie z tym wyglądem bo to zależy od talentu budowniczych... ta cała palisada itp. Lepiej żeby zmieniała się tylko liczba miaszkanców. | |
|
| |
NeraVo
Liczba postów : 445 Join date : 21/11/2011 Age : 27 Skąd : Małopolska
| Temat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D Pią Lis 25, 2011 2:43 pm | |
| A moim zdaniem, lepiej było by tak, jak napisał autor. Czyli gdy osada awansuje będzie mogła budować lepsze budynki i będzie miała więcej miejsca do budowy, także będzie mogła budować lepsze mury. | |
|
| |
Kanels
Liczba postów : 35 Join date : 24/11/2011 Age : 29 Skąd : Szczecinek
| Temat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D Pią Lis 25, 2011 3:14 pm | |
| kordian998... Taaa... jestem ciekawy jakby Londyn wyglądał z twoim podejściem. Dało by się jakieś normy co do murów... np. słaba palisada 5 klocków w górę i uniemożliwienie przemieszczania się po nim. Później lepsza palisada... 8 klocków w górę, możliwość chodzenia po palisadzie i miejsca dla łuczników. Później zamek z murami np. 12 klocków grube na 3 klocki, palisada wokół tej już dużej zgrai domków to 10 klocków itd. Skoro rozwój zatrzymuje się na Zamku to może podzielić to na 2 etapy. Najpierw mniejszy Zamek, gorsze mury z średnich materiałów, później większy Zamek z Dobrymi, grubymi murami. Wiecie, fajnie to ma być wszystko i klimatycznie. Można też tak zrobić: 1. Osada 2. Gród 3. Gród Warowny 4. Zamek Jak w stronę zamku to bardziej szczegółowo zrobić | |
|
| |
Szympans
Liczba postów : 107 Join date : 19/11/2011
| Temat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D Pią Lis 25, 2011 5:17 pm | |
| Kolejny dobry pomysł jestem za | |
|
| |
Manana
Liczba postów : 46 Join date : 22/11/2011 Age : 27 Skąd : Ryn
| Temat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D Pią Lis 25, 2011 6:18 pm | |
| | |
|
| |
Marnios
Liczba postów : 361 Join date : 14/11/2011
| Temat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D Pią Lis 25, 2011 7:05 pm | |
| Jeżeli to wejdzie to jak kupię magnata to z chęcią założę osadę | |
|
| |
Sponsored content
| Temat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D | |
| |
|
| |
| Ewolucja osad i takie tam :D | |
|