Thandor
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.


IP - 46.105.133.121(ts3)
 
IndeksPortalLatest imagesSzukajRejestracjaZaloguj

 

 Ewolucja osad i takie tam :D

Go down 
+7
Salatko
Molom
WodzuPL
MarekZet
NeraVo
jiyam
Kanels
11 posters

Chcecie Ewolucji?
Tak!
Ewolucja osad i takie tam :D I_vote_lcap96%Ewolucja osad i takie tam :D I_vote_rcap
 96% [ 24 ]
Nie!
Ewolucja osad i takie tam :D I_vote_lcap4%Ewolucja osad i takie tam :D I_vote_rcap
 4% [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 25
 
Poll closed

AutorWiadomość
Kanels




Liczba postów : 35
Join date : 24/11/2011
Age : 29
Skąd : Szczecinek

Ewolucja osad i takie tam :D Empty
PisanieTemat: Ewolucja osad i takie tam :D   Ewolucja osad i takie tam :D I_icon_minitimePią Lis 25, 2011 2:05 pm

Chodzi mi o to by osady rozwijały się z czasem. Osada zdobyła umowną produktywność i ludność to awansuje na gród, oczywiście to jest większe, większy podatek od ziemi, gród oczywiście posiada już coś na wzór prostej warowni, ale z drewna. Jeżeli kolejną poprzeczkę się przekroczy to gród zostaje Zamkiem. Czyli dookoła osada i po środku taki Zamek, warownia, twierdza czy co tam chcecie, oczywiście z lepszego materiału niż drewno. Kolejny poziom to Miasto, dobre mury i takie tam.

Osada - Kilka chat i kiepska palisada.
Gród - Rozwinięcie osady, lepsza palisada i przybudówka w postaci warowni z kiepskiego materiału, więcej ludzi i ziemi do rozbudowy. Bojówka składająca się z kilku strażników.
Zamek - Większy gród, ładny zamek, przebudowana warownia już z dobrych materiałów. Dookoła już mini miasteczko otoczone nadal palisadą, więcej ziemi do rozbudowy i więcej pachołków do pracy. Jakiś dość rozwinięty oddział.
Miasto - Takie duże z fajnym murem, dużym zamkiem. Posiada targ i inne takie fikuśne śmieszne rzeczy. Własna armia.

By dodało dużo klimatu, zakładanie osady miało by więcej sensu i królowie by widzieli duże zyski. Nie musieli by zakładać tysiąca nowych osad by pomieścić wszystkich jak serwer się rozwinie. Sołtysi mogli by awansować wraz z swoją ziemią, tak by można było pozyskiwać dobrych panów, król by wiedział że jego człowiek umie się zająć własną ziemią i zwiększać jej produktywność. Oczywiście nie musicie się kierować moimi nazwami i pomysłami w jakim kierunku ma się rozwijać, miło by było zobaczyć wasze propozycje ewolucji... oczywiście jak się zgodzicie Very Happy

Więc... co o tym myślicie pytążki i pytorożce? Very Happy


Ostatnio zmieniony przez Kanels dnia Pią Lis 25, 2011 2:11 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
jiyam




Liczba postów : 218
Join date : 13/11/2011
Age : 29

Ewolucja osad i takie tam :D Empty
PisanieTemat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D   Ewolucja osad i takie tam :D I_icon_minitimePią Lis 25, 2011 2:07 pm

W sumie rozwój to nie jest głupi pomysł, z czasem z pewnością osady będą rozwijane (przynajmniej w Yerdyn Very Happy)
Powrót do góry Go down
NeraVo

NeraVo


Liczba postów : 445
Join date : 21/11/2011
Age : 27
Skąd : Małopolska

Ewolucja osad i takie tam :D Empty
PisanieTemat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D   Ewolucja osad i takie tam :D I_icon_minitimePią Lis 25, 2011 2:09 pm

Jeżeli możesz, dodaj ankietę.
Jestem na TAK!
Świetny pomysł, gdyby tak było to ja bym na pewno założył własną osadę, a normalnie (tak jak jest teraz), to nie ma dla mnie sensu zakładanie osad.
Proszę, aby pomysł został dodany do gry. ;>
Powrót do góry Go down
MarekZet

MarekZet


Liczba postów : 1329
Join date : 12/11/2011
Age : 25
Skąd : Kętrzyn

Ewolucja osad i takie tam :D Empty
PisanieTemat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D   Ewolucja osad i takie tam :D I_icon_minitimePią Lis 25, 2011 2:09 pm

W 100% jestem za. W sumie, taki pomysł mieliśmy w głowach, ale nie mieliśmy zamiaru z tym nic robić. No, ale to chyba się zmieni.
Powrót do góry Go down
WodzuPL

WodzuPL


Liczba postów : 418
Join date : 12/11/2011
Age : 27
Skąd : Sopot

Ewolucja osad i takie tam :D Empty
PisanieTemat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D   Ewolucja osad i takie tam :D I_icon_minitimePią Lis 25, 2011 2:11 pm

Ewolucja ok ,ale max do zamku. 1. Miasta są ograniczone. 2. Max 10 os.
Powrót do góry Go down
https://thandor.forumpl.net
Kanels




Liczba postów : 35
Join date : 24/11/2011
Age : 29
Skąd : Szczecinek

Ewolucja osad i takie tam :D Empty
PisanieTemat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D   Ewolucja osad i takie tam :D I_icon_minitimePią Lis 25, 2011 2:17 pm

Heh, według mnie to ograniczanie możliwości rozwoju trochę przeczy z realizmem, czyli z RP. Poza tym ile czasu minie zanim osada zostanie miastem, jeżeli dobrze myślę to dobre kilka miesięcy. Trzeba zdobyć ludzi, rozbudowywać, zwiększać produktywność i nie dać się zniszczyć, to duże wymagania i zajęcie na kilka miesięcy Very Happy
Powrót do góry Go down
WodzuPL

WodzuPL


Liczba postów : 418
Join date : 12/11/2011
Age : 27
Skąd : Sopot

Ewolucja osad i takie tam :D Empty
PisanieTemat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D   Ewolucja osad i takie tam :D I_icon_minitimePią Lis 25, 2011 2:20 pm

Nie , nie przeczy . Czy znasz kogoś kto zbudował miasto-państwo (z szlachty)?
Jeżeli chcecie ewolucji - to może być jednak do zamku max. Nie zdejmiemy tego limitu , ani nie zdejmiemy limitu z max osób.
Powrót do góry Go down
https://thandor.forumpl.net
Molom

Molom


Liczba postów : 484
Join date : 13/11/2011
Skąd : Warszawa

Ewolucja osad i takie tam :D Empty
PisanieTemat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D   Ewolucja osad i takie tam :D I_icon_minitimePią Lis 25, 2011 2:23 pm

Jestem za, ale tak jak powiedział Wodzu, z limitem.
Powrót do góry Go down
Salatko

Salatko


Liczba postów : 280
Join date : 20/11/2011
Age : 27
Skąd : Brzeg/ woj. Opolskie

Ewolucja osad i takie tam :D Empty
PisanieTemat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D   Ewolucja osad i takie tam :D I_icon_minitimePią Lis 25, 2011 2:29 pm

Też jestem za, i też myślę, że limit to dobra sprawa Very Happy bo co, po kilku miesiącach jakaś nacja będzie miał 5 miast?? To by nie miało sensu
Powrót do góry Go down
Kanels




Liczba postów : 35
Join date : 24/11/2011
Age : 29
Skąd : Szczecinek

Ewolucja osad i takie tam :D Empty
PisanieTemat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D   Ewolucja osad i takie tam :D I_icon_minitimePią Lis 25, 2011 2:32 pm

Heh, no dobra, ale jest kilka miast gdzie był najpierw zameczek Very Happy
Powrót do góry Go down
kordian998




Liczba postów : 12
Join date : 25/11/2011

Ewolucja osad i takie tam :D Empty
PisanieTemat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D   Ewolucja osad i takie tam :D I_icon_minitimePią Lis 25, 2011 2:40 pm

Szczerze mówiąc może nie z tym wyglądem bo to zależy od talentu budowniczych... ta cała palisada itp. Lepiej żeby zmieniała się tylko liczba miaszkanców.
Powrót do góry Go down
NeraVo

NeraVo


Liczba postów : 445
Join date : 21/11/2011
Age : 27
Skąd : Małopolska

Ewolucja osad i takie tam :D Empty
PisanieTemat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D   Ewolucja osad i takie tam :D I_icon_minitimePią Lis 25, 2011 2:43 pm

A moim zdaniem, lepiej było by tak, jak napisał autor.
Czyli gdy osada awansuje będzie mogła budować lepsze budynki i będzie miała więcej miejsca do budowy, także będzie mogła budować lepsze mury.
Powrót do góry Go down
Kanels




Liczba postów : 35
Join date : 24/11/2011
Age : 29
Skąd : Szczecinek

Ewolucja osad i takie tam :D Empty
PisanieTemat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D   Ewolucja osad i takie tam :D I_icon_minitimePią Lis 25, 2011 3:14 pm

kordian998... Taaa... jestem ciekawy jakby Londyn wyglądał z twoim podejściem. Dało by się jakieś normy co do murów... np. słaba palisada 5 klocków w górę i uniemożliwienie przemieszczania się po nim. Później lepsza palisada... 8 klocków w górę, możliwość chodzenia po palisadzie i miejsca dla łuczników. Później zamek z murami np. 12 klocków grube na 3 klocki, palisada wokół tej już dużej zgrai domków to 10 klocków itd.

Skoro rozwój zatrzymuje się na Zamku to może podzielić to na 2 etapy. Najpierw mniejszy Zamek, gorsze mury z średnich materiałów, później większy Zamek z Dobrymi, grubymi murami. Wiecie, fajnie to ma być wszystko i klimatycznie. Można też tak zrobić:

1. Osada
2. Gród
3. Gród Warowny
4. Zamek

Jak w stronę zamku to bardziej szczegółowo zrobić Very Happy
Powrót do góry Go down
Szympans




Liczba postów : 107
Join date : 19/11/2011

Ewolucja osad i takie tam :D Empty
PisanieTemat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D   Ewolucja osad i takie tam :D I_icon_minitimePią Lis 25, 2011 5:17 pm

Kolejny dobry pomysł jestem za
Powrót do góry Go down
Manana

Manana


Liczba postów : 46
Join date : 22/11/2011
Age : 27
Skąd : Ryn

Ewolucja osad i takie tam :D Empty
PisanieTemat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D   Ewolucja osad i takie tam :D I_icon_minitimePią Lis 25, 2011 6:18 pm

Zdecydowanie TAK
Powrót do góry Go down
Marnios

Marnios


Liczba postów : 361
Join date : 14/11/2011

Ewolucja osad i takie tam :D Empty
PisanieTemat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D   Ewolucja osad i takie tam :D I_icon_minitimePią Lis 25, 2011 7:05 pm

Jeżeli to wejdzie to jak kupię magnata to z chęcią założę osadę
Powrót do góry Go down
Sponsored content





Ewolucja osad i takie tam :D Empty
PisanieTemat: Re: Ewolucja osad i takie tam :D   Ewolucja osad i takie tam :D I_icon_minitime

Powrót do góry Go down
 
Ewolucja osad i takie tam :D
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Nt. Budowy Osad...
» [Inny] Działy Osad
» [Mechanika]Rozwój osad
» Wzory osad, handlu i sądu
» [Pytanie]Teren dla osad,fortec itd.

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Thandor :: Szare pustkowia :: Otchłań-
Skocz do: