BETTER THAN WOLVES
Witam! Chciałbym przedstawić Wam superowego moda o nazwie: "Better Than Wolves (a.k.a. happy fun time) Mod!" Dodaje on mnóstwo nowych rzeczy. Link zamieścił w poście niżej użytkownik Tydon za co Jemu bardzo dziękuję. Niedługo piszę spolszczenie craftingu w tym temacie. Będę to robił na raty. Przy okazji, da się na tym forum robić spoilery? Pomogłoby mi to w pisaniu tekstu.
Ok, mod jest podzielony na ery, a ery na poziomy. Każdy poziom ma swoje cele i wymagania.
*Era drewna*Era drewna zawiera większość rzeczy dostępnych w tym modzie. Jest podzielona na kilka odrębnych poziomów.
Ogólnie rzecz biorąc, era drewna reprezentuje pierwsze próby zautomatyzowania świata minecraft poprzez budowę mechanizmów opartych na drewnie.
*Era drewna poziom pierwszy - podstawowe mechanizmy*
Kiedy wchodzimy do poziomu?Wtedy, gry zbudujemy Hand Crank i mill stone.
Najważniejszy cel poziomu:Zbieraj nasiona konopi i hoduj je. Zbierz i zmiel dość konopi by móc zbudować młyn.
Cele drugorzędne:Zbuduj kocioł i rozpal pod nim netherrackiem. Wspomóż hodowlę konopi light blocksami. Znajdź i oswój wilki, rozpoczynając produkcję psich kup.
Kiedy przechodzimy do następnego poziomu?Do następnego poziomu przechodzimy budując młyn.
Rzeczy i ich opisy:Gear: podstawowy składnik produkcji w erze drewna. Jest on używany do tworzenia wielu mechanizmów w tym modzie
Hand crank: Podstawowe źródło napędu. Niestety, zanim zbudujemy wiatrak, będziemy musieli męczyć się z tym. To jest napędzane ręcznie, co parę sekund kręcimy ponownie.
Mill stone: Kamienny młyn. Może on być zasilany przez hand crank bądź, w późniejszym etapie gry przez oś doprowadzoną do góry lub dołu młyna. Używamy go do mielenia zboża na mąkę, konopi do włókien konopnych i przesuszania skór. Uwaga, nie należy stawiać obok niego żadnych bloków, ponieważ zmielona rzecz może gdzieś zginąć.
Hemp: są to konopie. Są one sadzone tak jak zboże, ale mają więcej wymagań. Po pierwsze, nawozy (takie jak mączka kostna) na nią nie działają. Po drugie, może rosnąć tylko w pełnym słońcu bądź z light blockiem do dwóch miejsca nad nią. Po trzecie, rośnie tylko na zaoranym polu przy wodzie. Konopie mogą zostać zmielone w mill stone na włókna używane do produkcji lin, tkanin i innych przedmiotów. Nasionka konopi można znaleźć orając trawę tak jak dawniej (im lepsza kosa/motyka tym więcej nasion - częściej dropią pod diamentową lub złotą motyką niż drewnianą czy kamienną) lub, bardzo rzadko rozwalając wysoką trawę. Konopie to kluczowy składnik wielu receptur, więc w pierwszym etapie gry z naszym modem należy "wyfarmić" sobie dużą ich ilość, aby później nie mieć z tym kłopotu.
Flour: jest to mąka, tworzona przez mielenie zboża w stone mill. Używanie jej jest znacznie prostsze niż używanie surowej pszenicy, ponieważ na jedną mąkę zużywamy jedno zboże. Po jej upieczeniu dostajemy gotowy chleb czyli 1 zboża+trochę opału=1 chleb. Można ją także ugotować w kociołku. Dostaniemy wtedy 4 pączki dodające chyba pół hmm.. jakby to ująć.. wiem! - najedzenia.
Anchor: Kotwica to punkt do którego możemy dołączyć liny po których można się wspinać co przydaje się gdy musimy zejść do jakiejś jaskini lub wąwozu, a skok zakończyłby się śmiercią. Używamy przez klik ppm mając linę w ekwipunku.
Rope: lina. Może być dołączona do kotwicy, aby utworzyć coś podobnego do drabinki. Tworzymy ją z włókien konopnych.
Cauldron: kociołek, służy do gotowania różnych rzeczy. Można w nim smażyć np. mięso i ryby naraz, ponieważ ma bardzo dużo miejsc. Nie da się w nim przetapiać żelaza itp. Jeśli ugotujemy w nim mąkę, robioną ze zboża zrobią się pączki. Uwaga: pod nim MUSI być ogień.
Donuts: Pączki gotowane w kotle z mąki
Hard boiled egg: jajko gotowane na twardo. Włóż jajko do kociołka, będziesz mógł je zjeść. Na coś przydadzą się w końcu jajka z farmy kur.
Filament: tworzony jest przez gotowanie razem glowstone dust, redstone dust i nitki z pająka lub zmielonej konopi.
Light blocks: lampy w obsłudze podobne do glowstone z 1 różnicą - muszą być podłączone do proszku redstone. Używane do hodowli konopi.
*Era drewna poziom drugi - kontynuacja mechaniki*
Kiedy wchodzimy do poziomu?Gdy zbudujemy wiatrak.
Najważniejsze cele poziomu:Naucz się podstaw działania mechanicznego systemu zasilania, znajdź wilcze kupy i zabijaj krowy, aby stworzyć garbowaną skórę (używaną do produkcji piły)
Cele drugorzędne:Zasil swój mill stone wiatrakiem. Pobaw się z pulley'ami i platformami
Kiedy przechodzimy do następnego poziomu?Kiedy zbudujemy i zasilimy piłę, zdobędziemy ciągłą moc mechaniczną i zrobimy garbarnię/ garbowane skóry.
Rzeczy i ich opisy:Fabric: mocne i odporne tkaniny wykonane z włókien konopi, tkanina jest bardziej wytrzymała i odporniejsza od wełny.
Sail: Gigantyczny maszt i żagiel połączenie wykonane z tkanin (fabric) i drewna, które jest używane w budowaniu wiatraka.
Wiatrak: Wiatrak jest pierwszym źródłem energii mechanicznej do dyspozycji gracza. To duże urządzenie jest w stanie dostarczyć energię mechaniczną do osi (axle) , do której jest podłączony. Podczas próby działania wiatraka, należy upewnić się, że przestrzeń będzie wolna od wszelkich innych bloków (jeśli nie pojawi się komunikat ostrzegawczy).
Wiatrak ma kilka zasad. Po pierwsze, Wiatrak może być używany tylko na powierzchni z oczywistych powodów. Oznacza to, że wiatrak musi mieć niebo bezpośrednio nad nim (nie może być pod dachem/ w jasini). Po drugie, burza deszcz czy śnieg może spowodować że wiatrak wymknie się spod kontroli, łamiąc wszelkie gear boxy, do których jest podłączony (wyłączanie gear boxów pozwoli wiatrakowi kręcić się swobodnie, unikając tego problemu). Po trzecie, wiatrak jest strasznie WIELKI.