IP - 46.105.133.121(ts3)
 
IndeksPortalCalendarFAQSzukajUżytkownicyGrupyRejestracjaZaloguj

Share | 
 

 [Mechanika]Zmiana gospodarki

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
jiyam



Liczba postów : 218
Join date : 13/11/2011
Age : 23

PisanieTemat: [Mechanika]Zmiana gospodarki   Pią Sty 13, 2012 5:01 pm

Z tego co zdążyłem zauważyć to (nie ma co ukrywać) gospodarka Thandoru leży, i to na całej linii. Czas podjąć pewne kroki w stronę poprawy...

Zacznijmy może od handlu. Handel jest dość toporny, ciężko miastu zdobyć surowce na rozbudowę miasta. I tu wychodzę z takim pomysłem:
HANDEL:
1.Ceny produktów zależne od ich ilości w mieście. Cena wyglądałaby tak

Podstawowa cena produktu / ilość produktu = cena produktu na rynku

Podstawowa cena produktu jest to cena, gdy miasto posiada tylko 1 dany produkt. Załóżmy podstawowa cena stacka cobblestone'a wynosi 100 den, wtedy wyglądałoby to tak:
1 stack cobble = cena 100
2 stacki cobble = cena 50
3 stacki cobble = cena 33
4 stacki cobble = cena 25 itd. itd.

To chyba tyle w tej kwestii, czas na drugi punkt

2.Miasto wystawia sklepy z potrzebnymi i produkowanymi towarami. Przykładowo miasto produkuje drewno, a potrzebuje żelaza, wtedy wystawia sklepy z obydwoma tymi towarami. Zadaniem kupca wtedy jest dostarczyć do tego miasta żelazo, a sprzedać drewno w tym mieście, gdzie jest ono potrzebne. Przy takim ustawieniu kupcy mogliby zarabiać bardzo dużo pieniędzy, tak więc ich działalność powinna zostać opodatkowana. Poza tym miasto mogłoby wystawić czarną listę kupiecką, w której mogliby zakazać co niektórym kupcom na handel w ich mieście.

Oczywiście aby uniknąć sytuacji, w której zwykły chłop lata z miasta do miasta i handluje produktami trzeba byłoby zakazać pewnych możliwości niektórym stanom, wyglądałoby to na tej zasadzie:
Od chłopa do króla - kupno i sprzedaż produktów TYLKO w swojej nacji, sprzedaż dotyczyłaby jedynie produktów produkowanych w swojej nacji
Wędrowca - kupno produktów w każdej nacji, zakaz sprzedaży
Kupiec - kupno i sprzedaż we wszystkich nacjach

Dzięki temu handel w końcu ruszyłby do przodu, to chyba wszystko na ten temat Smile
Plusy i minusy:
+Prosty i nieuciążliwy handel
+Handel byłby wygodniejszy dla kupców
+Gospodarka w końcu ruszyłaby do przodu
-Jeśli nie ma takiego pluginu to trzeba byłoby napisać nowy lub zmodyfikować iConomy

Jeśli chodzi o handel to na razie wszystko, może coś jeszcze wymyślę, czas na pozostałe punkty.

3. Ostatnio zauważyłem, że niektóre gildie np. leśników w ogóle nie wyrabiają ze swoją robotą, prawie nigdzie nie ma drewna, gracze używają prymitywnych sposobów pozyskiwania drewna jak np. rozbijanie łódek, szkoda gadać... Dobra, czas wrócić do pomysłu. Pomysł polega na tym, aby wyeliminować wszystkie podstawowe gildie produkcyjne takie jak: rolników, leśników, górników i dać za to taką pracę jak w znanym nam już dobrze obozie pracy. Przykładowo w Iyash byłaby wydzielona strefa, w której można byłoby pracować jako drwal i pola uprawne, gdzie produkowane byłoby jedzenie, w Quehati można byłoby wydobywać surowce. Gracz nie może wziąć tych produktów dla siebie i ich sprzedać, jeśli nie wiesz dlaczego patrz pkt. 2.

Nie wiem co wy na to, ale moim zdaniem jest to jedyny sposób na zdobycie najpotrzebniejszych produktów dla naszego serwera.
Plusy i minusy:
+Gracze mieliby gdzie pracować
+W końcu znalazłoby się na rynku np. drewno
-Gracze z wymienionych wyżej gildii musieliby zmienić gildię

4. Ostatnim wymyślonym przeze mnie pomysłem byłoby dzienne zużycie towarów, czyli towary dziennego użytku takie jak żywność, narzędzia znikałyby np. codziennie o 24 z rynku. Ilość straconych produktów zależałaby od ilości obywateli w nacji. To chyba tyle na temat tego pomysłu, chodzi tu głównie o pewną równowagę w gospodarce.

Plusy i minusy:
+Gospodarka nabrałaby obrotu
-Co by dać w minusach...


To chyba wszystko z mojej strony. Chciałbym, aby każdy gracz przeczytał tą propozycję, stwierdził ewentualne błędy i dał jakiś komentarz.

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Hector



Liczba postów : 56
Join date : 27/12/2011
Skąd : się biorą dzieci?

PisanieTemat: Re: [Mechanika]Zmiana gospodarki   Pią Sty 13, 2012 5:06 pm

Jeśli tylko da się to zrealizować: jestem za.

Proponuję jeszcze w jakiś sposób ograniczyć napady bandytów. BEZ PRZERWY jakieś nieogary idą na jakąś nację (najczęściej iyash -.-) z zamiarem walki. Przez to gospodarka się zatrzymuje bo wszyscy boją się wyjść z miasta z przedmiotami bo jest niemal 100% szansa, że bandyci zaatakują, więc nikt nie kupuje i nie sprzedaje przedmiotów.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
jiyam



Liczba postów : 218
Join date : 13/11/2011
Age : 23

PisanieTemat: Re: [Mechanika]Zmiana gospodarki   Pią Sty 13, 2012 5:10 pm

No cóż, ludzie mogą wynajmować wojowników do ochrony, w końcu od tego są, ale wchodzenie do miasta to chyba rzeczywiście jest przesada. Pomyślę nad tym.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Marnios

avatar

Liczba postów : 361
Join date : 14/11/2011

PisanieTemat: Re: [Mechanika]Zmiana gospodarki   Pią Sty 13, 2012 5:18 pm

Jestem za tą propozycją tylko jak to wejdzie trzeba wymyślić 2 nowe gildię do Iyash i 1 do Quehati, Do Quehati można dać gildie militarną.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
JacobTab
Król Iyash
avatar

Liczba postów : 248
Join date : 30/11/2011
Age : 24
Skąd : ja mam wiedzieć?

PisanieTemat: Re: [Mechanika]Zmiana gospodarki   Pią Sty 13, 2012 5:33 pm

jiyam napisał:
No cóż, ludzie mogą wynajmować wojowników do ochrony, w końcu od tego są, ale wchodzenie do miasta to chyba rzeczywiście jest przesada. Pomyślę nad tym.

Nie sądzę żeby ktoś chciał ryzykować utratę rzeczy Wink
Patrząc na Gospodarkę to jej po prostu niema.. Nie opłaca się kupować rzeczy bo i tak spodziewa się ataku ze strony bandytów po rzeczy trzeba lecieć do Angvar a po drodze można je stracić w mieście też muszą być admin shopy z uzbrojeniem oraz skupy. Warto napomnieć że 90% transakcji jest na lewo Razz

_________________
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
kamsiti



Liczba postów : 32
Join date : 29/11/2011

PisanieTemat: Re: [Mechanika]Zmiana gospodarki   Pią Sty 13, 2012 5:34 pm

Jestem oczywiście za, pomysł idealny, poprawił by gospodarkę serwera, tylko jak kolega wyżej napisał trzeba by było dodać nowe gildi w pozycje tych usuniętych. Jeśli coś wymyśle to tu napiszę.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
JacobTab
Król Iyash
avatar

Liczba postów : 248
Join date : 30/11/2011
Age : 24
Skąd : ja mam wiedzieć?

PisanieTemat: Re: [Mechanika]Zmiana gospodarki   Pią Sty 13, 2012 5:36 pm

mniej gildii - więcej ludzi w pozostałych gildiach Smile

_________________
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Marnios

avatar

Liczba postów : 361
Join date : 14/11/2011

PisanieTemat: Re: [Mechanika]Zmiana gospodarki   Pią Sty 13, 2012 5:39 pm

Jak by te 2 usunęli w lash zostali by tylko łowcy
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
jiyam



Liczba postów : 218
Join date : 13/11/2011
Age : 23

PisanieTemat: Re: [Mechanika]Zmiana gospodarki   Pią Sty 13, 2012 5:46 pm

Gildie byłyby oczywiście byłyby 4, tylko wypadałoby jakieś wymyśleć...
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Marnios

avatar

Liczba postów : 361
Join date : 14/11/2011

PisanieTemat: Re: [Mechanika]Zmiana gospodarki   Pią Sty 13, 2012 5:48 pm

Do Quehati można było by dać gwardzistów mogli by oni mieć żelazną zbroje i żelazny i miecz oraz jako jedyni używać miotanych mikstur
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
LoozaQ

avatar

Liczba postów : 188
Join date : 29/11/2011
Age : 19
Skąd : Katowice

PisanieTemat: Re: [Mechanika]Zmiana gospodarki   Pią Sty 13, 2012 5:57 pm

Ja jestem za, ale my "nie wyrabiamy się" (leśnicy), bo nie mamy pola do uprawy i ścinania drzew, więc jestem przeciw zastąpieniu gildii. Takie coś można zrobić, ale indywidualnie, na zlecenie (jak robota u wodza na strażnika obozu).
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
jiyam



Liczba postów : 218
Join date : 13/11/2011
Age : 23

PisanieTemat: Re: [Mechanika]Zmiana gospodarki   Pią Sty 13, 2012 6:40 pm

Praca indywidualna też jest dobrym pomysłem, nie musielibyśmy wtedy usuwać gildii Smile
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Xanter



Liczba postów : 114
Join date : 22/12/2011

PisanieTemat: Re: [Mechanika]Zmiana gospodarki   Pią Sty 13, 2012 10:39 pm

Extra pomysł - jeżeli do się uda zrealizować to Thandor nareszcie ruszy!

Jestem ZA co do wszystkiego.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Zireael

avatar

Liczba postów : 153
Join date : 15/12/2011
Age : 23
Skąd : Pabianice/Łódź

PisanieTemat: Re: [Mechanika]Zmiana gospodarki   Sob Sty 14, 2012 3:41 am

Dajcie szlachcie prawo rozkręcania własnego biznesu, czyli prawo do farm,kopalnii, uprawy drzew itd gdzie mogli by zatrudniać pracowników.

I żeby każdy szlachcic z każdej nacji mógł takie coś zorganizować, bo teraz Yerdyn jest w dupie, bo nie ma nic co inne nacje by potrzebowały.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Salatko

avatar

Liczba postów : 280
Join date : 20/11/2011
Age : 20
Skąd : Brzeg/ woj. Opolskie

PisanieTemat: Re: [Mechanika]Zmiana gospodarki   Sob Sty 14, 2012 7:12 am

Ja już myślałem nad taką jedną rzeczą - mianowicie żeby mięso zwykłe (każde - kurze, ze świni/krowy) po kilku dniach nie jedzenia - mogłoby cie zarazić (jak je zjesz) ale kilka procent szans jest na to - tak jak nie upieczony kurczak
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Hector



Liczba postów : 56
Join date : 27/12/2011
Skąd : się biorą dzieci?

PisanieTemat: Re: [Mechanika]Zmiana gospodarki   Sob Sty 14, 2012 10:52 am

Mam pewien pomysł jak ograniczyć działania bandytów:

Każdy nawet najmniejszy atak na nację czy pojedynczych wędrowców, w pojedynkę czy w grupie, musiałby być zatwierdzany przez lidera bandytów na forum lub w grze. Bo w tej chwili jak już pisałem bez przerwy jakieś nupki chodzą od nacji do nacji i koszą mieszkańców i kupców. I dodać do tego limit napadów przez 1 gracza tygodniowo. Tylko do zrealizowania tego pomysłu potrzeba ogarniętego lidera, np. takiego jak SplashArt.

Bandyci niestosujący się do zasad powinni być wtedy bez żadnych tłumaczeń i negocjacji usuwani z nacji.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
jiyam



Liczba postów : 218
Join date : 13/11/2011
Age : 23

PisanieTemat: Re: [Mechanika]Zmiana gospodarki   Sob Sty 14, 2012 11:20 am

Zireael, właściwie u nas gildią produkcyjną są inżynierzy, którzy przechodzą pewien kryzys (nawet nie mają chyba lidera). Główną siłą Yerdyn ma być wojsko Smile

Hector, nad bandytami z pewnością będziemy pracować, może nawet wykorzystamy twoje rozwiązanie Wink
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Thadel



Liczba postów : 30
Join date : 11/01/2012

PisanieTemat: Re: [Mechanika]Zmiana gospodarki   Sob Sty 14, 2012 12:09 pm

Dzisiaj wychodziłem z Iyash z towarem na sell. Ledwo wylazłem a tam z 3 na mnie i z 500 denarów w błoto....
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
jiyam



Liczba postów : 218
Join date : 13/11/2011
Age : 23

PisanieTemat: Re: [Mechanika]Zmiana gospodarki   Sob Sty 14, 2012 1:26 pm

No cóż, za ochronę na szlakach odpowiadają wojownicy, musiałbyś się z nimi dogadać.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
SplashArt

avatar

Liczba postów : 135
Join date : 30/11/2011
Age : 20
Skąd : Myślę że gdzieś jest moje miejsce.

PisanieTemat: Re: [Mechanika]Zmiana gospodarki   Sob Sty 14, 2012 1:35 pm

Albo z Bandytami Wink
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Malumix



Liczba postów : 9
Join date : 04/01/2012
Age : 44
Skąd : Kielce

PisanieTemat: Re: [Mechanika]Zmiana gospodarki   Sob Sty 14, 2012 2:08 pm

Możnaby tak zrobić, że chłop może wynająć pole np na 1 godzine za 100-200 denarów i oni by sobie tam uprawiali.A np jak się kończy ta godzina wszystko znika wypadają te itemy których chłop nie zdążył zebrać i git Very Happy.Ograniczają nas tylko pluginy Sad
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
Sponsored content




PisanieTemat: Re: [Mechanika]Zmiana gospodarki   

Powrót do góry Go down
 
[Mechanika]Zmiana gospodarki
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Zmiana szablonu otoczenia z Promienia Heliosa [PL]
» Hero Zero
» Nowa zmiana dotycząca punktów karmy!
» Jak zmienić specjalizację konia?
» Zmiana w wyświetlaniu czasu pokrycia jednorożców! [PL]

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Thandor :: Sprawy Królestwa Thandor :: Propozycje-
Skocz do: